کتابخانه کانون امام علی (ع) آماده ارائه خدمات 

کتابخانه کانون امام علی (ع) آماده ارائه خدمات 

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹
حسن بهرامی گفت: شامگاه گذشته با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، امام جماعت و هیئت امنای مسجد، کتابخانه کانون امام علی علیه السلام با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افتتاح شده و آماده ارائه خدمات می باشد.

«حسن بهرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به راه اندازی کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جیرفت، گفت: شامگاه گذشته با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، امام جماعت و هیئت امنای مسجد، کتابخانه کانون امام علی علیه السلام با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افتتاح شده و آماده ارائه خدمات می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جیرفت افزود: این کتابخانه در طبقه فوقانی مسجد امام علی علیه السلام قرار دارد و دارای ۳ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف است.

وی بیان کرد: برای دسترسی بهتر و بیشتر اعضا، کتاب ها بر اساس عناوین دین و مذهب، قرآنی، آموزشی، تاریخی، علوم اجتماعی، علمی و داستانی متناسب با کلیه گروه های سنی، به شکل منظم در ۶۰ قفسه چینش شده اند.

بهرامی اظهار کرد: علاقمندان به عضویت در کتابخانه بایستی سالانه مبلغ ۱۵ هزار تومان را پرداخت کنند تا بتوانند از کتاب های موجود در کتابخانه بهره مند شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام اضافه کرد: همچنین آقایان برای عضویت و امانت کتاب باید روزهای زوج و بانوان نیز باید روزهای فرد و نیم ساعت قبل از اذان مغرب و عشا به فاریابی مسئول کتابخانه مراجعه کنند.

وی با بیان این مطلب که کتابخانه شامل ۲ بخش است، عنوان کرد: بخشی از کتابخانه مختص امانت کتاب است و بخش دیگر مختص قرنطینه کتاب ها می باشند.

بهرامی تاکید کرد: کتاب ها با رعایت کامل نکات بهداشتی امانت داده می شوند و از آنجایی که ویروس کرونا بر روی کاغذ ماندگاری اندکی دارد بنابراین کتاب ها بعد از بازگشت به مدت چند روز در قرنطینه کتاب قرار داده شده و سپس به بخش امانت کتاب باز گردانده می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام ابراز کرد: محیط کتابخانه روزانه ضد عفونی می شود اعضا حتما باید با ماسک و دستکش در کتابخانه حضور یابند و با توجه به اهمیت حفظ سلامت اعضا، کتابخانه در روزهای با وضعیت قرمز کرونا تعطیل بوده و از ارائه خدمات معذور می باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام در نخستین رویداد ملی فهما جزو ۲۰ کانون برتر کشوری شد و از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور مورد تشویق قرار گرفته و به همین منظور از سوی این ستاد ۴ کارتن کتاب کمک آموزشی، ۲ کارتن کتاب عمومی و ۲ کارتن کتاب کودکان به کتابخانه این کانون اهدا شد.
 

پایان پیام/ 586